Ami senkinek sem hiányzik: a totálkár

Ami senkinek sem hiányzik: a totálkár

A karosszériaműhelyt senki sem jószántából keresi fel. Akár karcolásról, akár koccanásról van szó, sok kellemetlenséggel és kiadással járhat a karosszéria javítása. Semmi sem olyan sokkoló azonban, mint a totálkár.

Mikor mondhatjuk azt, hogy autónk „totálkáros?”

Gyakorlatilag azt jelenti, hogy a gépjármű olyan állapotba kerül, amikor már vagy nem lehetséges (ez a ritkább eset) vagy nem gazdaságos azt megjavíttatni. Ez utóbbi nem ritka sajnos a hazai gépjárműpark átlagéletkorát figyelembe véve. Azonban mindenképpen fontos, hogy különbséget tegyünk a két fogalom között: a műszaki és a gazdasági totálkár között. Mit is takarnak ezek a kifejezések?

Gazdasági totálkár

Ebben az esetben a jármű és a karosszéria olyan mértékben sérült, hogy annak helyreállítási költsége meghaladja a jármű aktuális gazdasági értékének 60, esetenként 70%-át. Ez a hazai biztosítós gyakorlat jelenleg. Tehát karosszéria-műhelyben helyrehozható, de akkora munkát igényel, hogy egyszerűbb esetekben az nem éri meg.

Műszaki totálkár

Itt még súlyosabb állapotban van a karosszéria, illetve az autó egyéb tartozékai. Ilyenkor ugyanis vagy az egész autó, karosszériástól, illetve valamelyik fontos alkatrésze olyan mértékben sérült, hogy az nem javítható. Ugyanis egy ilyen esetben nem garantálható, hogy a javítás után az eredeti állapothoz hasonlatosan biztonságosan üzemeltethető legyen a jármű.

Mégis: ha ez így van, miért foglalkozik egyáltalán egy karosszériaműhely totálkáros gépjárművekkel?

Azért, mert gazdasági totálkár esetén két lehetőségünk is van. Az egyik, hogy miután a biztosító totálkárosnak minősíti a gépjárművet, az ő ajánlatuk alapján értékesítik a roncsot. Ezt a legtöbb esetben a biztosító is elintézheti helyettünk (roncsbörze).  Megtehetjük viszont azt is, hogy amennyiben nem szimpatikus a biztosító maradványérték-ajánlata, a szabadpiacon adjuk el a sérült autót.

A másik lehetőség, hogy a javíttatás mellett döntünk. Ilyenkor érdemes kikérni a szakemberek véleményét, amit karosszéria-műhelyünkben szívesen megteszünk. Ilyenkor megnézzük a károsodás mértékét, figyelembe vesszük a gépjármű korát, eredeti állapotát és a biztosító által megajánlott összeget is. A javíttatás a legtöbb esetben sajnos annyira drága, hogy a tulajdonosnak egyszerűen nem éri meg. A folyamat ráadásul annyira bonyolult, hogy a tulajdonost a kárrendezéssel járó stressz még jobban kimeríti és elkeseríti, mint maga a kár. Ezért mi mindig felajánljuk, hogy bízza ránk a kárrendezést! Mi egy kézben tartjuk a dolgokat: elintézzük a kárfelvételt, az adminisztrációt, a kárrendezést és a javítást is. A szükséges papírok kitöltése után mi mindent elintézünk Önnek, így egyáltalán nem kell belebonyolódnia.

Segítünk, ha ilyen sajnálatos káresemény történt, hogy a lehető legjobban jöjjön ki belőle Ön és autója is. Keressen minket bizalommal!