Balesete volt? A vétkes fél nem ismerte el a felelősséget? (2. rész)

Balesete volt? A vétkes fél nem ismerte el a felelősséget? (2. rész)

Előző két írásunkban összefoglaltuk, hogy közúti baleset esetén mik a legfontosabb teendőink. Hogyan kell kitölteni pontosan a baleseti bejelentőt. Mit tehetünk abban az esetben, ha a vétkes fél nem hajlandó elismerni a felelősségét. Most azt fogjuk részletezni, hogyan érdemes a helyszínen fényképeket készíteni.

Ezekben a helyzetekben ugyanis fontos bizonyítékul szolgálhatnak a baleset helyszínén, közvetlenül az esemény után elkészített fotók. Segítenek a dolgok utólagos és egyértelmű tisztázásában. Fontos bizonyítékokat jelentenek! Nagyobb lesz az esélye annak, hogy nem nekünk kell állni a karosszéria javításának költségeit.

A fedélzeti kamerarendszer (DashCam) képeit – ha van ilyen – nem mindig érdemes lobogtatni, mert hazánkban használata egyelőre hivatalosan nem engedélyezett. Okosan azonban sok esetben mégis fel lehet használni, pl. ha otthon tüzetesen tanulmányozzuk a képsorokat, és bizonyos fotókat kimásolunk belőle…

Manapság legtöbben rendelkezünk modern okostelefonnal, amellyel nagyon egyszerű jó minőségű fényképeket készíteni, persze a fényviszonyokat figyelembe véve. (Sötétben és ellenfényben csak igen korlátozottak a képességeik). Az elkészült fényképek ugyanis a technikai adatokat is tartalmazzák: a fényképet készítő eszköz vagy telefon adatait, helyszínt, dátumot.

És azt is, ami baleset esetén nagyon fontos: hogy pontosan mikor készült a fénykép. Ez bizonyítja azt, hogy nem utólag fotózott, manipulatív fényképről van szó. (Ezek az EXIF adatok.)

Logikusnak tűnhet, de nem sok értelme van annak, ha a sérült karosszéria elemeket fotózzuk közelről. Ezek ugyanis nyilván úgy maradnak a javításig. Részletekbe menően dokumentálni ezért itt ezt nem szükséges.

Ami viszont nagyon fontos, hogy szerepeljen a képeken:

  • a járművek helyzete: hogy merről jöttek, és merre tartottak;
  • a környezeti KRESZ jelzések, azok észlelhetősége;
  • a helyszín egyéb jellemzői - saját szemszögünkből és a többi résztvevő szemszögéből is!

Miről és hogyan érdemes fényképet készíteni?

  1. Először fotózzuk le messzebbről a helyszínt, több szögből, körbejárva azt!
  2. Fényképezzük le az autónkat és a másik gépjárművet is! Fontos, hogy a hatósági jelzések azonosíthatóak legyenek rajtuk. Tehát, ha például a rendszámtábla a képen nem látható az autó elején, akkor hátulról is fotózzunk, avagy fordítva, illetve ilyenkor lehet fotózni a szélvédőn található regisztrációs matricát is! Közelebbről és nagyobb távolságról is, hogy egyértelműen kivehetőek legyenek a találkozás körülményei és a járművek pályái, haladási iránya, illetve az irány és sebesség-változtatás szándéka.
  3. Ha véletlenül nemcsak a másik járművel, hanem egy tereptárggyal (pl. villanyoszloppal, kerítéssel, fával, stb.) is ütköztünk, akkor azt is!
  4. Ha van keréknyom, azt is fotózzuk! Ez bizonyíték lehet például arra, hogy nem tiltott területen át haladtunk. (Illetve arra, ha a vétkes fél esetleg igen.)
  5. Valamint fotózzuk a másik fél (felek) személyes dokumentumait! (Forgalmi és vezetői engedély, stb.) Ez azért hasznos, mert gyakran az olvashatatlan írás, vagy valamely karakter elírása miatt válik használhatatlanná a kárbejelentés.

Érdemes tehát időt és energiát fektetni a megfelelő fényképes dokumentálásba!

Hozza el karosszéria műhelyünkbe gépkocsiját, ha autója balesetben sérült, illetve ha a karosszériajavításra szorul!

Helyrehozzuk a gépkocsit! Sőt, szakemberink a kárrendezésben is segítenek!

Szakszerű tanácsokat adunk, és el is intézünk mindent, hogy autója karosszériája újra olyan legyen, mintha sosem érte volna kár!

Mi levesszük válláról a kárrendezés terhét. Keressen minket bizalommal!