Hogy a sofőr és a karosszéria is biztonságban lehessen

Még hét teendő a téli felkészüléshez

Legutóbbi írásunkban azzal foglalkoztunk, mit kell megtennünk ahhoz, hogy biztonságosan vezethessünk a téli utakon. Hiszen a hideg évszak közeledtével megváltoznak az időjárási körülmények. És ehhez az autót is szoktatni kell. Milyen feladatok várnak ránk? Lássunk még néhány nagyon fontos dolgot!

Motorolaj-ellenőrzés

Néhány havonta, illetve párezer kilométerenként mindenképpen érdemes megnézni.

Van-e benne elég? Nem aktuális-e még az olajcsere?

Ne higgyünk a modern autógyári ajánlásoknak, amiket mi, szakmabeliek sokszor nem is értünk. Városi környezetben, sok hidegindítással nem bírnak ki 25.000-30.000 kilométert a legfejlettebb kenőanyagok sem.

Jó irány, ha urbánus környezetben az ember felezi a megadott csereperiódust. Főleg feltöltött motorok esetében. Nem azzal a néhány liter fáradt olajjal fogja feleslegesen terhelni a környezetét , hanem azzal a motor és turbó felújítással, amit az extrém hosszú csereidő okozhat előbb-utóbb.

Minden rendben van a világító berendezésekkel?

Télen a vezetési és látási körülmények sokkal rosszabbak. Ez közhelynek tűnik, de karosszéria műhelyünk tapasztalatai azt mutatják, mégis hasznos tanács. Legyünk tehát körültekintőek: fontos, hogy meggyőződjünk arról, hogy mindegyik rendeltetésszerűen működik!

Meg lehet előzni, hogy befagyjon az ajtózár!

Kellemetlen élmény, ha már kinyitni sem sikerül a gépkocsit. Elkerülhetjük ezt, ha jégoldó spray-vel befújjuk, még a hajnali fagyok előtt.

A témáról bővebben itt írtunk: https://balatonikft.hu/blog-rovat/127-segitseg-nem-tudok-elindulni-befagyott-az-ajtozar

Védjük az ajtók gumitömítéseit!

Tisztítsuk le, és kenjük át glicerinnel vagy szilikonmentes ápolóval! Így elkerülhetjük, hogy befagyjanak az ajtók. Sőt, a gumitömítések élettartama is megnövelhető ezzel az egyszerű módszerrel.

Vigyázzunk a fényezésre!

Télen autónk karosszériája, és leginkább a fényezés, rengeteg tortúrának van kitéve. A hó, a havaseső, az utakon felverődő sós latyak vagy jégdarabok igazi veszélyforrást jelentenek.

Védelmet ad a karosszériának, ha a fényezésnek megfelelő viaszréteget viszünk fel az autóra.

Sőt, léteznek már nanotechnológiás szennyeződés-lepergető bevonatok is.

Mindig legyen a tankban üzemanyag!

És ne is kevés. Ha ugyanis sikerül elakadnunk valahol, szükségünk lehet rá, amíg a segítség megérkezik. Mínuszokban kellemetlen, sőt, veszélyes dolog az álló, fűtetlen autóban várakozni több órát.

Emellett, ha nem hagyjuk soha kiürülni az üzemanyagtankot, megkímélhetjük gépkocsink motorját is attól, hogy az alján felgyülemlett lerakódásokat az üzemanyagellátó rendszer felszívja.

Még néhány dolog, amit nem árt átvizsgálni

Ha van időnk és önbizalmunk a dologhoz, akkor akár otthon. Ha pedig egyszerűbbnek találjuk, keressünk fel egy autószerelő műhelyt, ahol professzionális segítséget kaphatunk.

Amire tehát még érdemes figyelni:

  • gyújtógyertyák és vezetékei (trafók),
  • izzítógyertyák,
  • hajtószíjak,
  • levegő és folyadék tömlők,
  • légszűrő.

Vigyázzon magára, vigyázzon másokra, és óvja autója karosszériáját a hidegben is!